Saturday 3 August 2013

Praag Dag 2

Vandaag de dag lekker relaxt begonnen, we moesten helaas wel voor tien uur onze kamer uit omdat we van slaapzaal moesten wisselen (dit wisten we al). Onze bagage gedropt bij de receptie en even naar de supermarkt genaamd Albert (alle verpakkingen van het huismerk waren gewoon hetzelfde als de Heijn bij ons :-P dus ik voelde me weer even thuis) ontbijtje gehaald en opgegeten in het Hostel. Ook gelijk besloten wat we gingen doen, ik had gezien dat er een stadion was waar 220.000 mensen in konden (wel meerdere voetbalvelden in het stadion) dus daar gingen we eerst naar toe met de tram. Toen we er waren viel het een beetje tegen, het was van buiten erg vervallen en je kon ook niet naar binnen, erg jammer want je kon wel naar binnen kijken en het was immens groot! Toen maar doorgelopen (lees: bult af om na vijftig meter dezelfde bult weer omhoog te moeten via een ander weggetje, nog steeds last van mijn benen.. ) om naar een wannabe eifeltoren te gaan van zestig meter hoog (via de trap dus toen waren de benen toch wel op), maar het stond op de bult dus je had een geweldig uitzicht op de hele stad, echt mooi. Nadat we weer naar beneden waren gelopen in de binnenstad naar het museum van het communisme geweest het was wel interessant maar mijn benen waren ondertussen dood dus niet alles gezien helaas. Dus terug naar het hostel om even opnieuw in te checken (nu in een 6-bed dorm voor 14 euro :-) en te relaxen en te zwemmen :-) Daarna in Praag nog een superlekker driegangen menu gehad voor een tientje en nog een biertje gedronken (wat wel lastig was want heel veel mensen deden ineens moeilijk dat ik nog geen 18 was, uiteindelijk wel iets gevonden gelukkig) en weer terug morgen om 10:29 richting Berlijn!

No comments:

Post a Comment